Sverigedemokraterna

Såg ett program igår om Sverigedemokraterna. Alltså att tv inte bara lägger ner att kasta skit på detta parti, Dom är ett demokratiskt parti som alla andra, Om dom skulle granska alla andra partier så slår jag vad om att dom även hittat före detta brottslingar i dom partier med. FAN blir upprörd, låt folk rösta va fan dom vill.... Vem ger tidningarna rätt att kalla över 150 tusen svenskar rasister?? för det va nämligen ca 150 tusen som rösta på SD i valet och tidningar och tv vill ha SD till att va rasistiska, med andra ord anklagar dom även dom 150 tusen som rösta på SD.
De finns en anledning till att det finns olika religoner, alla religoner/kulturer passar ej ihoppa inse fakta.

Och sluta dömma folk för att vara rasister/nasister bara för att dom inte vill ta in fler invadrare till sverige.
Vi har fan inte jobb till oss svenskar hur fan ska vi då kunna hitta jobb till folk som kommer hit.


UPPRÖRD

/jon


Kommentarer
Postat av: Linn

Hahaah men BON..typiskt dig^^

2007-02-09 @ 23:22:20
Postat av: Jon

myligt men de e ju sant ;)

2007-02-10 @ 00:06:50
Postat av: Angelica Jansson

Utan arbetskraftsinvandringen skulle Sverige stannat för flera år sedan. Det finns jobb som ingen "svensk" vill ha och jobb som alldeles för få "svenskar" har utbildning till. Vad har vi lärt oss av detta? Antingen ser du till att skaffa en bra utbildning eller så får du #%¤ se till att inte va så "¤%&" kräsen.. ;) Sverigedemokrater i all ära, men de flesta vet inte vad de röstat på. SD är ett missnöjesparti och endast det. De lever på ett missnöje inte på sitt partiprogram.

-Angi

Postat av: Jon

Jag pratar inte om arbetsinvandring, jag pratar om att dom öser in folk i sverige utan att ha jobb och kunna ta hand om dom. Invandrarna som kom hit för arbete är inte problemet idag utan det är dom som kommer hitt och vill leva på samhället och VILL inte jobba, istället begår dom brott och skit, visst dom har varit med om hemska saker många av dom, men det kan inte sverige ta skulden för. Kommer man hitt ska man va tacksam och inte ställa till med problem som tyvärr många utläningar gör, då tycker jag dom skall skickas tillbaks igen, sverige är ingen frizon som folk bara kan komma till och tro dom kan göra hur dom vill i.Vi måste klara av att sköta vårat land inte bara skicka ut bidrag tillinvandringen så att andra områda så som skola,sjukvård,rätssväsnet blir lidande. Det finns en orsak till att SD går framåt, svensken är inte så dum att dom röstar på SD för det är kul. Invadringen är ett stort problem i sverige och kommer bli ännu större om iget händer.

2007-02-22 @ 21:33:11
Postat av: Angelica Jansson

Du står för en sån där typiskt svensk icke-insatt persons åsikter. Newsflash: Invandrare kommer inte hit för att utnyttja vårt system, de kommer hit för att det är krig i deras hemland lr de blir förföljda där. Är det fel utav oss att ge dem en fristad? Om det hände dig, hade du velat höra: "Nej men du, vi tog emot så många förra månaden så om det är okey med dig så låter vi dig dö ist, ok?". Nej det skulle du med all sannolikhet inte. Det finns invandrare som utnyttjar systemet. Men det finns det "svenskar" som gör med. Dessutom har nyligt gjorda undersökningar visat att det är långt fler "svenskar" än invandrare som utnyttjar de svenska systemen. Klart de vill jobba, men vet du hur svårt det är som invandrare att få jobb? Du blirt varje dag gravt diskrimimnerad och det är svårt att lära sig ett nytt språk. Speciellt om man precis kommit i en ny kultur som man kanske inte fullt känner sig bekväm i. Så hade du med kännt. Många verkar tro att det är lätt att leva som invandrare i Sverige, men det är nog det svåraste du kan genomleva i Sverige, som din vardag. Och fördomar som dina gör det bara ännu svårare för dem att komma in i den svenska kulturen och ut på arbetsmarknaden. Jag möter människor som dig varje dag, sådana som sitter på argument som faktiskt inte håller. Visst, fler invandrare blir anmälda för brott. Men varför och av vem? Jo av "svenskar". Enligt undersökningar kan en "svensk" lättare identifiera en utländsk medborgare som ser annorlunda ut jämfört med dem själva, detta gör att fler invandrare blir fällda för brott. Men ändå kan man se en uppdelning i svenska fängelser. Det är de "svenska" som begår de grova brotten: mord, våldtäkter (ja det är fler "svenskar") och pedofili t.ex. Invandrarna står för småbrott som stöld osv. Vad är värst? Vet att människor som du har svårt att ändra sin uppfattning, den kanske har hängt med dig länge, vad vet jag. Men se med lite mer öppna ögon iaf, kanske ser du någon dag ett tecken som visar att allt är inte alltid som "skrämselpropagandan" visar. Våga Tänka Själv! :)

-Angi

2007-02-22 @ 22:49:25
URL: http://angelicajansson.blogg.se
Postat av: Jon

För det första du måste räkna % på utnytja systemet och vilka som begår mest brott, tar du % så är invandrare överrepresentrerade både inom utnytja sytemet och brottslighet. att där e fler svenskar är ju för att än så länge har vi ca 1 miljon invandrare och ca 9 miljoner svenskar, klar svenskar blir fler då. Hur VET du att inte många kommer hitt pga leva gott i sverige utan att jobba?? jag bildar mitt på fakta och av stora erfarenheter, tror du talar för det du vill inte det som det verkligen är. Väldigt många vill inte ens lära sig svenska, detta också fakta genom undersökningar.En arab kommer ALDRIG vilja komma in i vår kultur, dom lever efter koranen.Du säger till mig jag skall öppna ögonen haha ja skulle vilja säga du skall öppna dina ögon, som sakt det finns en orsak till SD framgång, det har till och med göran persson sakt, Han sa vi har tagit emot för många som vi inte kunnat ta hand om, och du vill vi skall ta in fler?? vet ärligt talat inte om jag skall skratta elelr gråta när jag läser de du skriver. tycker det är väldigt synd att folk lever i en sån värld där man inte vill se sanningen.Tro du borde gå ut på mer vanliga disco inte bara glamour fester där svinen hålls utanför så skulle du se hur jävligt blattar e mot tjejer på discotek mm. Gruppvåldtäckt läste jag för inte så längesen att 90% var invandrare, Vet inte riktigt var du får din så kallade fakta ifrån. Jag sitter I kommun styrlesen i kommunen här ja bor för ett litet parti min mamma startade på 70-talet.jag har tillgång till en mängd fakta och det du skriver är tråkigt nog ren bullshit.Det är alltid lätt att skylla på att dom inte får jobb ess, jag har träffat måååånga utläningar i jobb och det är skrämmande många som inte sköter sitt jobb, har även en godvän som jobbar på arbetsförmedling som har brättat dom mest häpnadsväckande historierna. Jag har levt i 27 år, Jag har kanske 20% träffat på bra invandrare det måste betyda något.Nä du Angelica kom ut ur glamour bobblan och se vad det är som händer i sverige. och kom gärna med fakta som är sanning annars blir det svårt att föra en vettig diskution =)Det finns även anledningar till att invandrare portas på vissa disco, dom ställer till me skit helt enkelt, INTE alla men för många.Jag skulle vilja kasta ut svenskar som gör brottsliga saker cokså, preblemet är bara att dom kommer från sverige så dom blir svåra att kasta ut.Visst finns de även många svenskar som utnytjar systemet,därför behöver vi inte fler som gör det.Sen ska du veta en sak, att det är ofta invandrare me pengar som kommer hit inte alltid dom som verkligen behöver de. Historien upprepas alltid, de gäller ha ögonen öppna i tid innan en ny hitler dyker upp.

2007-02-22 @ 23:38:39
Postat av: Angelica Jansson

Glamourbubblan? Jag håller inte med dig och tycker du är inskränkt, och att dessutom nedvärdera mig till någon som inte skulle försåt världen för att jag jobbar med glamour är ju bara korkat och felaktigt. Hur vet du att inte jag vet samma saker som dig? Hur vet du att du har rätt? Hur vet du att jag inte träffar massa invandrare varje dag? Sluta förutsätta en massa saker. Om personer som du inte mötte andra människor med taggarna utåt och fulla av fördomar skulle vårt samhälle se mycket bättre ut. Tyvärr finns det dem som måste definera sig själva genom andra, och då inte kan se sig själva som bra om inte andra visar på motsatsen. Kommer sluta denna diskussionen nu för jag är ju ändå "bara en glammodell" och vad vet jag. Sorgligt att det finns sådana som du som tror sig veta mer än andra och sätter sig själv på en på pedistal. Ha det så bra där uppe.

-Angi

2007-02-23 @ 09:20:09
URL: http://angelicajansson.blogg.se
Postat av: Jon

Vi har olika uppfattningar svårare än så är det inte.

2007-02-23 @ 17:59:26
Postat av: David

Du är rasistisk. Svårare än så är det inte.

2007-09-18 @ 16:55:43
Postat av: G Munk

Haha...slirig kille. Har nog aldrig läst en mer löjesväckande dialog. Hon Angelica verkar ju ha sunda värderingar men Jon, med ditt poker/iq-test blir det nog inte mer avancerat. Åk och spela bordshockey istället.

G Munk

2007-11-08 @ 14:58:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback